Sök recept här!

måndag 30 maj 2011

Kycklinggryta i Crockpot


Vart jag än läser om Crockpot så får den strålande recentioner. I helgen såg jag en artikel om den i min pappas jakttidning.
Senast jag använde grytan så blev det den här goda kycklinggytan med lite gott sting!

Ingredienser:
6-8 kycklingbröst
5 msk ketchup
5 msk apelsinmarmelad
2 msk farinsocker
3 msk
soya
1 msk vitvinsvinägaer
1 tsk färsk mald ingefära
1 vitlöksklyfta, pressad

Gör så här:
Dela kycklingbrösten i två delar och lägg i dem i crockpoten. Blanda samman resten av ingredienserna och häll dem sedan över kycklingen.
Lägg på locket och låt koka på låg inställning i 7-9 timmer alternativt 3-5 timmar på hög inställning.

.
.
.
.





Inom kort tänkte jag skriva lite om den här underbara restaurangen, som verklingen har blivit ett minne för livet. Många härliga skratt blev det där blandat med massor av godsaker!

Kram


2 kommentarer:

Maggan sa...

Jag har testat detta och det blev väldigt gott. Fantastiskt smidigt och som sagt mycket god smak. Jag gjorde potatisklyftor och en god salla till vilket jag verkligen kan rekommendera.

Berit sa...

Jag har också testat detta och det var jättegott och framför allt smidigt. Kommer pröva mer recept med denna fantastiska gryta.