Sök recept här!

torsdag 5 maj 2011

Benfri kotlett, rotfrukter, champinjonsås och grönsaksröra


På min nya arbetsplats är det ett gäng som turas om att laga mat till varandra varje torsdag. När jag blev tillfrågad att vara med, svarade jag självklart JA!
Idag blev vi bjudna på en riktigt god middag som bestod av benfri kottlett som stekts helt perfekt och den var riktigt mör och fin. Rotfrukterna i ugn var härligt knapriga och den goda såsen innehöll färska champinjoner. Grönsaksröran var nog blandad med någon typ av matlagningsyoghurt tror jag.
.
.
.



Idag lekte jag och Amanda gömmebo i badkaret. Variationen på gömställen var väl inte direkt på topp, men endast fantasin sätter gränserna..

Kram

6 kommentarer:

Cupcakesfluffan sa...

Så gott :-)

Anonym sa...

Vad gott det ser ut!! Kan man inte få recept på champinjonsåsen? =)

Mor-Mia sa...

Jag har blivit lovad receptet, så jag hoppas kunna uppdatera inom kort!

Miamoa sa...

De anar inte vilken tur de har som får med dig i sitt matlag ; )

Kram på dig!

Magnus sa...

Champinjonsåsen saknade vissa ingredienser, men här kommer receptet som det borde vara.

200 g lagom små färska champinjoner.
5 dl lätt creamé fraishe
4 msk smör
2-3 tsk soja
salt
Svartpeppar

Dela champinjonerna i lagom mindre bitar. Fräs dem i smör tills dom har blivit gyllenbruna. Tillsätt Creamé fraishe, låt det koka upp. Tillsätt soja.
smaka av med salt och svartpeppar.

Magnus sa...

ps,
mia har receptet nu :D