Sök recept här!

lördag 8 oktober 2016

Dagens skörd❤


Efter dagens morgonpromenad passade jag på att plocka av alla mogna tomater i vårt lilla växthus och det blev en hel del. Lika goda som godis.



Tänk att dessa små sticklingar som vi sådde helt från början..



..har vuxit till stora plantor..



..och fullkomligt spottar ut tomater. Helt klart värt allt jobb och vattning!




Hösten har verkligen bjudit på underbara dagar. Dessa vyer fångade jag på bild en solig morgon och det var så vackert att jag bara stod och njöt.





Vem kunde tro att McDonald´s skulle vara anledningen till att jag skriver ett inlägg på bloggen igen.. inte jag i alla fall :)
I veckan låg det i alla fall ett paket från dem i vår brevlåda och det innehöll hela åtta stycken barnböcker. Från den 7:e oktober till den 10:e november så får alla som köper ett Happy Meal en bok. Först ut är Pelle i djungeln. Alla böcker passar bra som högläsning och anländer lagom till det stundande läslovet v.44.
Personligen kom böckerna perfekt till oss då jag har tänkt att börja läsa mer för Arvid!!!

Kram



Inga kommentarer: