Sök recept här!

onsdag 19 januari 2011

Nyheter från Axa


Axa har kommit med lite roliga grötnyheter, som vi har fått äran att prova. Jag återkommer med omdöme så fort vi har hunnit provsmaka!


.
..
.




Idag piffade vi till våra pannkakor med lite färsk mango, som var sådär perfekt mogen, och några hallon. Lilltjejen som för tillfället är förkyld och lite febrig gillade mangon skarpt!

Nästa vecka är det dags för nästa temamiddag med mina vänner och jag har fortfarande inte bestämt tema. Så om ni skulle ha något bra tema på lut så får ni gärna dela med er!

Tidigare har vi haft:
Indiska afton
Nu bär det av till skogen
Min mammas bästa 

Kram

6 kommentarer:

Sven sa...

Mitt förslag är "Regnbågens alla färger!"

Borde bli en färggrann måltid. :)

Mårtenssons kök sa...

Kanske "spännande smakkombinationer" eller kanske mat från ett visst årtioende som 70-tals mat eller 80-tals mat.

Tror det är ljusstaken som anlänt på posten, fick en avi idag på ett paket som vi hämtar i morgon, spännande!

Anonym sa...

Pannkakor med mango - sååå gott!

Ska du besöka matmässan på Åhaga på lördag? Du kanske får lite inspiration till nästa veckas temamiddag där :-)

Tack för en trevlig blogg!

/Mimmi

Malena o Annie sa...

Varför inte ha ett tema med nyttig festmat? De är ju så inne med att träna "inför stranden 2011" tema eller nått :) innan varje rätt 50 situps och 50 armhävningar. Börja kvällen med Powerwalk eller avsluta den med de ;) hihi Nej men faktiskt hade de vatt kul med en festmiddag för oss som behöver komma ner ett par kilo :) kramar

Frida sa...

grekisk afton tycker jag låter gott!! Det hade nog jag satsat på! Lite souvlaki, grillspett, moussaka, aioli m vitlösbröd!! Mmm, gott med lite utav varje!

mumsfillibaba sa...

Italienskt är kanske lite tråkigt men oj så gott!!!