Sök recept här!

söndag 25 oktober 2009

Choklad- och cornflakestoppar



Idag har jag och Amanda bakat dessa goda små toppar. Bara att röra ihop och klicka ut, mycket smidigare kan det inte bli!
Det här receptet kan jag varmt rekommendera till årets kommande julbak!

Ingr.
75g smör
3/4 dl socker
3 msk sirap
2 msk kakao
3 dl cornflakes
1 dl vårgårdaris
½ grovhackade cashewnötter

Gör så här:
Smält smöret och tillsätt socker, sirap och kakao. Låt sjuda några minuter, ta bort från värmen och tillsätt cornflakes, vårgårdaris och nötter.
Blanda väl och klicka ut på bakplåtspapper och forma till små toppar.
Ställ topparna i kylskåp för att stelna




Imorse när jag kom hem från min morgonpromenad hade Amanda gjort frukttallrik till mig. Det är inte varje dag man får frukost av sin lilla tjej ;)

Kram


1 kommentar:

Hallon & Blåbär sa...

Åh, dom där ser smarriga ut, perfekt julgodis ju.

Söt tös du har som ordnar med frukttallrik till mamma =)