Sök recept här!

söndag 18 september 2011

Kyckling i sötstark sås



För ett tag sedan improviserade jag ihop den här kycklinggrytan som om jag får säga det blev helt ok!
Den fick en god sötstark smak med lite asiatisk touch.

Ingredienserna:
2 kycklingfiléer
smör till stekning
salt och peppar
1 liten gul lök
1-2 salladslökar beroende på storlek
4 dl vispgrädde
1 dl sweet chilisås
2 msk kycklingfond
1 msk kinesisk soya
½ röd paprika
1 burk bambuskott
färsk persilja att strö över vid servering

Gör så här:
Strimla kycklingen och bryn den lätt i smör och krydda med salt och peppar. Ställ sedan kycklingen åt sidan.
Hacka löken och salladslöken och fräs den lite lätt i smör. Tillsätt kycklingen.
Blanda ihop grädde, fond, sweet chilisås och soya i en bunke och slå sedan såsen över kycklingen. Låt puttra några minuter. Tillsätt tärnad paprika och bambuskott och låt puttra ytterliggare någon minut.


Servera kycklingen med t.ex pasta och strö lite färsk persilja över!






Igår sprang jag då mitt livs första lopp och det var faktiskt en trevlig upplevelse. Vädret var perfekt med lagom temperatur och gatorna var fyllda med härliga supportrar.
Jag slutade på 288:e plats bland tjejerna och min tid blev 54 min 18 sek något jag absolut tänker slå om jag är med nästa år!

Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat! :)
/Camilla

Millas Hälsoblogg sa...

Bra tid. Vart gick loppet?