Sök recept här!

torsdag 17 december 2009

Snickers


Jag lade till lite snöflingor på bilden för en juligare känsla.

Idag bjuder jag på en riktig klassiker. En av mina första kokböcker var läslusens rutiga kokbok och i den fanns recept på snickers!
Kan det bli mycket enklare än så här, bara att röra ihop och ställa kallt att stelna, perfekt för den stressiga juletiden.

Ingr.
burk jordnötssmör med crisp
2 dl sirap
1 dl dl socker
10 dl cornflakes
300g ljus choklad

Gör så här:
1. Blanda jordnötssmör, sirap och socker i en kastrull. Hetta upp blandningen under omrörning utan att den kokar.
2. Häll smeten i en bunke, tillsätt cornflakes och rör ihop.
3. Lägg blandningen över en plåt och kavla ut den. Den bör täcka 3/4 av plåten. 4. Smält chokladen i ett vattenbad eller mikro och bred över kakan.
5. Låt stå kallt tills chokladen har stelnat och skär sedan i bitar.




här trött blir man av att jobba på kontor...
Idag har Amanda varit med mig på jobbet några timmar då hennes dagis stängde tidigt.
Hon tyckte att det var hur kul som helst och skulle nog gärna följa med igen. Kanske inte så konstigt då hon fick uppmärksamhet i massor, räkna på räknemaskin, rita med nya pennor och en stor yta att springa på. Mycket bättre än så kan det nog inte bli för min lilla tjej som stortrivdes.
Det tog dock inte många minuter i bilen hem förrän det såg ut så här!
.
Kram

Inga kommentarer: