Sök recept här!

lördag 5 september 2009

Chokladbollstårta



Idag bjuder jag på lite härliga matbilder från middagen vi fick hos fam. Hansson och den var bara så god!
Gulliga Katrin hade gjort en chokladbollstårta till efterrätt för att Amanda skulle kunna äta den ;)
Idag tänkte jag därför tipsa just om den här tårtan som är perfekt på barnkalas
(vill dock varna för att det kan bli lite kladdigt, men omtyckt kommer den att vara)

Gör en sats chokladbollar, ett bra recept kan ni hitta här
Smält mörk choklad
Kokosflingor eller färgat strössel

Gör så här:
Platta ut chokladbollsdegen i en springform, klä den med bakplåtspapper om ni vill vara säkra på att få ur den lätt.
Låt kakan stå kallt en stund. Lätta på kanterna och häll på den smälta chokladen. Strö över kokosflingor/strössel och ställ åter igen kallt.



Här är en bild på den goda havsöringen som Lars har fiskat själv. Såsen till var så god att hade jag varit själv hemma hade jag slickat tallriken ;)

Här busar söta Alvin som var i riktig toppform igår!
Amanda säger till mig att nu räcker det med fotograferingen för den här gången.
.
Tack än en gång kära vänner för en mycket trevlig kväll!
Kram

2 kommentarer:

Carro sa...

Chokladbollar som är så gott, vad annorlunda att göra det som tårta :D Säkerligen smarrigt

Anonym sa...

Tack själva för igår! Alltid lika trevligt. Kram, kram