Sök recept här!

torsdag 14 oktober 2010

Vi testar nytt bröd från Skogaholm!


.
Idag har vi provsmakat Skogaholms nya Durum Toast. Själv kan jag inte påstå att jag kände någon större skillnad från annat rostbröd, men eftersom det är bakat med ett nyttigare mjöl så ger det plusbetyg!
.

.
Jag smörade bröden och lade på rökt skinka, röd paprika, skivade tomater och fetaost och satte in dem i ugnen. Till servering strödde jag över färsk basilika.
Oftast brukar jag bara ha skinka, tomat och vanlig ost på mina varma mackor och det är nog nästan godare, men det är alltid kul att testa nytt!
.

.
Mor-Mia´s egna provsmakare gav brödet betyget "gott".
För att testa hur gott hon tyckte att det var ställde jag följdfrågan "skulle du vilja äta det här brödet imorgon också?" och det ville hon.

.
Idag har vi varit på vernisage. Det var konstnärinnan Linda N Eriksson som ställde ut några av sina fina tavlor. Inom kort ska jag visa vilken fin tavla Amanda har fått!
Om någon skulle fråga Amanda vad hon tyckte om vernisagen, så skulle hon nog prata mer om de salta pinnarna än om tavlorna..
.
Kram

Inga kommentarer: