Sök recept här!

fredag 29 maj 2009

Tacopaj


Då har ännu en underbar dag gått till ända!
Idag har vi försökt vara ute så mycket som möjligt. Endast några timmar mitt på dagen har spenderats inomhus, då vi lagade mat och fick lunch-besök av min góa vän Jenny.
Lunchen idag bestod av tacopaj, taco-chips och sallad, receptet ser ni nedan!
Receptet har jag fått av min vän Katrin för många år sedan och det är ett sådant recept som görs då och då.

Pajskal
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
75 g smör
3/4 dl mjölk
Degen görs lättast i matberedare. Tryck ut pajdegen i en pajform och picka med en gaffel. Grädda i ugnen 15 min i 250g.

Fyllning
500 g blandfärs
1,5 påse taco krydda
1 lök
4 hackade tomater
Stek köttfärsen och löken och häll i kryddblandningen (tillsätt lite vatten). Lägg köttfärsen och löken i pajskalet. Hacka tomaterna och lägg dem ovanpå.

Sås
2 dl creme fraiche (ej lätt)
3 msk majonäs
2 dl riven ost
svartpeppar
Allt blandas och hälls över pajen. Grädda 10-15 min i 225 grader.
Servera med sallad och taco chips.


Idag har även min lilla hjälpreda fastnat på bild, världens underbaraste ;)
Smaklig måltid!
ä Kram Mor-Mia ä

Inga kommentarer: