Sök recept här!

torsdag 12 juli 2012

Torsksoppa med potatis och morot



Igår var vädret lite sämre och vad passade inte bättre till lunch då än soppa. Jag kan varmt rekommendera den här fisksoppan som var både enkel och väldigt god!

Ingredienser:
300 g djupfryst torsk 
1 l vatten.
2 fiskbuljongtärningar
4 msk tomatpuré
4 potatisar
1 purjolök
3 morötter
½ dl grädde
dill
ev. salt och peppar

Gör så här:
Koka upp vatten, buljongtärningarna och tomatpurén. Skiva potatis och lök i tunnt. Lägg dem sedan i buljongen. Skala och riv morötterna grovt och tillsätt dem. Koka rotsakerna i cirka 5-10 min under lock. 
Skär fisken i 1 cm skivor och lägg dem i soppan. Låt Sjuda cirka 5 min. Tillsätt grädde och finhackad dill. 






Smaka av soppan och krydda ev. med salt och peppar. 





Jag serverade soppan tillsammans med nybakt focaccia. Väldigt gott!!
Visar receptet jag använde imorgon!


Kram



1 kommentar:

Kristoffer sa...

Supergod!