Sök recept här!

tisdag 19 november 2013

Italiensk pastasallad med parmaskinka



Igår lagade jag den här goda pastasalladen. Den var så god att jag knappt kunde sluta att äta. Jag får dock varna för att man kommer att lukta viltlök efteråt. Det tyckte i alla fall mina kollegor..

Ingredienser:
300g pasta
1 ask körsbärstomater
½ rödlök
3 vitlöksklyftor
½ kruka färsk basilika, bladen
0,75 dl olivolja
1 tsk balsamvinäger
100g sugarsnaps4 dl rucola
2 mogna avokado
2 dl riven parmesanost
100 g parmaskinka
salt och peppar

Gör så här:
Koka pastan enligt paketets anvisningar. Dela tomaterna och skala samt strimla rödlöken. Mixa vitlöksklyftor, basilika, olivolja, parmesanost och balsamvinäger till en klargrön dressing och häll den över den nykokta pastan. Blanda sedan i alla grönsaker och parmaskinkan. Smaka av med salt och peppar.




Mums, igår blev det två sådana här portioner :)






Världens bästa lillmatte kom hem med den här fina kudden till Flinga. Hon är så snäll och omtänksam mot alla i sin närhet - stolt mamma!

Kram


1 kommentar:

Mian sa...

Letar efter fräscha recept att bryta av allt julfrossande med :-)
Den här salladen måste jag absolut testa.