Sök recept här!

måndag 26 april 2010

Matmuffins med tomat- och basilikafyllning

Idag är det återigen Pers tur att dela med sig av ett recept. Just nu har jag mycket gott på lut, så förhoppningsvis kanske jag lyckas inspirera till en och annan stund i köket framöver..


Här kommer recept på matmuffins. Perfekt som tillbehör till soppa eller som mellanmål.
Ingredienser:
100 g smör

250 g kesella

3 ägg

2 dl mjölk

7 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

1 tsk salt


Fyllning:

2 dl marinerade soltorkade tomater

1 kruka basilika

2 dl ost


Gör så här: Finhacka tomaterna och basilikan. Riv osten grovt.
Smält smöret. Blanda kesella, ägg, mjölk och smält smör.
Blanda mjöl, bakpulver och salt. Rör ner i äggsmeten tillsammans med fyllningen.
Fördela smeten i smorda folieformar eller smord muffinspanna.
Grädda i nedre delen av ugnen i 225 grader ca 20 minuter.



Det här fina kortet tog Katrin på Amanda igår. Jag känner mig lyckligt lottad som har en så duktig "hobby fotograf" i min närhet!
Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad snäll du är!! Tack för ett trevligt kalas! Kram Katrin

Jenny sa...

Vilket härligt kort! Ser ut som han tänker: ha, kom och ta mig då!

Cutecakes-Paulina sa...

Åh vad gott det ser ut!