Sök recept här!

söndag 18 april 2010

Dumlekakor


Idag har jag bakat hela förmiddagen. Bland annat så blev det de här dumlekakorna, som både är goda och väldigt enkla att göra!

Till ca 20 kakor:
150 smör
2 dl mjöl
1 socker
1 dl havregryn
1 tsk bakpulver
1 pkt nobless, gärna med mintsmak

Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader. Lägg en dumlekola i varje folieform. Smält smöret och låt svalna. Blanda sedan de torra ingredienserna och blanda i smöret. Klicka ut ca 1 tsk smet i varje form. Grädda i ugnen ca 8-10 minuter. Ta ut kakorna ur ugnen och lägg en nobless på varje kaka.





Idag har vi haft släktkalas för Amanda som fyller 3 år imorgon. Jag fick för första gången anledning att använda mitt fina kakfat som jag fick när jag fyllde år, bara det var en anledning till att baka många sorter..

Kram


2 kommentarer:

www.segerstorpshundar.se sa...

Mmm, mina favoriter! Kram

Jenny sa...

Dessa skall jag testa att göra, ser ut att falla mig i smaken! Kramar