Sök recept här!

torsdag 28 januari 2010

Annanaspaj med knaprigt täcke



Den här pajen påminner om en äppelpaj jag brukar göra ibland. Väldigt god och enkel paj. Jag hittade receptet på matplatsen.org och lade endast till 0,5 dl havregryn då jag tycker det brukar bli gott.

150 gram smör
1½ dl strösocker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
ca 350 gram annanasskivor på burk

Gör så här: Smält smöret och blanda i alla ingredienserna. Lägg annanasen i en pajform och försök fördela smeten någorlunda jämt över. Grädda i ugnen 200 grader i ca. 20-30 minuter.




Idag har vi haft lite fikabesök och då bjöd jag på den här pajen. Jag förberedde den igår så långt att det bara var att grädda den i ugnen idag. Amanda stoppade ner några av sina gossedjur och sig själv i en påse...

Kram

Inga kommentarer: