Sök recept här!

torsdag 30 oktober 2014

Grymmaste, godaste älgfärsbiffarna och pysseldag


I tisdags åt vi de grymma älgfärsbiffarna, som jag har tipsat om förut. De är både otroligt enkla att göra och otroligt saftiga och goda!
De går säkert att göra med en fin nötfärs också, jag har inte själv testat, men jag skulle tro att det blir bra.




Såsen de får puttra i efteråt är också väldigt god!!!
Klicka här för att komma till receptet!



Biffarna innehåller både parmesan, mozarella och salami och det viktigaste man ska tänka på är att inte steka dem för hårt så att de blir torra!




När Patrik fyllde år fick han en vakuummaskin och hjälp vad bra den var!
Perfekt för oss som har jägare i familjen och behöver paketera kött då och då.

Det ska tydligen vara grymt att vakuumpaketera marinerat grillkött, så det kommer vi prova inom kort.




Tisdagens aktivitet blev bland annat pyssel. Amanda gjorde fina tavlor och jag gjorde äntligen etiketter till skafferiet som jag velat lääängeee men inte prioriterat!

Kram



Inga kommentarer: