Sök recept här!

onsdag 15 oktober 2014

Favoritkyckling och ny spegel


Ikväll överraskade Patrik med att laga mat. Han bjöd på en av våra favoriter, som alltid smakar lika bra och även passar utmärkt som matlåda.
Originalreceptet är med curry, men vi tycker att det är såå mycket godare utan!

Ingredienser:
1 grillad kyckling
1-2 röda paprikor
1 burk minimajs alt. 1 pkt färsk minimajs
5 dl vispgrädde
1,5 dl mangochutney
ca 2 tsk sambal oelek
lite socker
Olja till stekning

Gör så här:
Tärna paprikan och stek den lite lätt i olja på låg värme. Stö över lite socker och passa noga så att det inte bränner. Dela majsen och tillsätt den, stek ytterliggare några minuter.
Rensa och dela kycklingen i mindre bitar.
Lägg i kycklingen i en ugnsfast form och lägg över paprika- och majsblandningen. Blanda grädde, mango  och chutneysambal oelek i en bunke och häll i formen.
Sätt in i ugnen ca 20 minuter i 225 grader.






Fram tills nu har vi haft den här spegeln i badrummet och jag har inte riktigt vetat vad jag tycker om den. Helt hundra har det aldrig känts, så idag efter jobbet gjorde jag slag i saken och köpte en ny!



En av mina favoritinredningsbutiker hade tidigare lagt upp en bild på den här spegeln på sitt instagram och eftersom den var lika fin i verkligheten så fick den följa med mig hem. 
Spegeln har rundade hörn upptill och kantiga nedtill. Måtten är 60x90 och av märket House Doctor.

Kram


Inga kommentarer: