Sök recept här!

söndag 6 januari 2013

Kasslerform med italienskt täcke


I veckan blev jag bjuden på den här goda maten hos min vän Jenny och den har redan blivit en av mina  vardagsfavoriter.

Ingredienser:
700g kassler (skuret i tunna skivor)
3 st tomater (skuret i småbitar)
1 kruka basilika (hackad)
2 dl vispgrädde
2 dl creme fraiche
1 dl chilisås
3 st vitlöksklyftor (hackade)
150g mozzarellaost (skivad)
salt och peppar



Gör så här:
Sätt ugnen på 225 grader.
Lägg den skivade kasslern i en form. Blanda samman hackade tomater, basilika och vitlök. Tillsätt grädde, creme fraiche och chilisås. Smaka av med salt och peppar.
Häll såsen över köttet och avsluta med att lägga över skivad mozzarella.
Grädda mitt i ugnen ca 20 minter.

Servera tillsammans med ris och en god sallad!





Trettondagsafton firades med goda vänner och den här goda menyn. 
Förrätt: tunnbrödskorg fylld med rökt rådjurskött, rucola, rödlök, creme fraiche och majonäs. Toppat med en tomatklyfta.
Varmrätt: Porterstek, pressad potatis, broccoli, saltgurka, gelé och vitlöksbröd.
Efterrätt: Hemgjord blåbärsglass med marräng.

Kram


2 kommentarer:

Systeryster och jag .... sa...

Mums vad gott det ser ut

Kassler receptet blir till att testa

Ingela sa...

Recept på glassen tar jag gärna!!