Sök recept här!

lördag 8 december 2012

Spännande låda från Haugen-GRUPPEN


I veckan fick jag ett så spännande paket från Haugengruppen. Vad det innehöll ser ni här nedan.



I spanien åt vi så goda potatischips på en restaurang. De var spröda, lagom salta och väldigt goda.
Precis så smakade chipsen från Haguengruppen.

Det te vi fick var ett Earl Grey te med två olika smaker. Den tydliga Earl Greysmaken kändes tydligt med en lagom dos av smak. Citron och Jasmin.

Oliverna och olivoljan kommer jag njuta extra mycket av. De båda innehåller oliver från Kalamata. Till just Kalamata gick min första utlandsaresa och den är något jag aldrig kommer att glömma.




Då vårt hemgjorda äppelmos börjar tryta till frukostgröten, så ska det bli väldigt spännande att få smaka på den här sylten. Här nedan kan ni läsa hur den görs!


"I Darbos produkter används färska eller frysta bär beroende på säsong, aldrig torkade bär.
Sedan sommaren 2012 finns Darbos fantastiska sylter att köpa på ICA i Sverige och distribueras av Haugen-Gruppen AB.
Sylterna tillverkas enligt ett gammalt familjerecept. Då som nu värms och blandas frukter på ett varsamt sätt och på så vis bevaras de naturliga näringsämnena och aromerna. I Darbos sylter används bara frukt/bär, citronsaft, socker och pektin, artificiella färgämnen eller konserveringsmedel kommer aldrig in i Darbos sylter. "
Darbos slogan lyder: "Ren Natur inget annat".


Något som jag själv inte visste fanns är den här produkten!!
Så himla smidigt att ha hemma. Själv har jag kokat kondencerad mjölk ett antal gånger, men nu slipper jag det :)


"Kondenserad mjölk är en av våra populäraste produkter som du kan använda till många goda efterätter och härlig hemmagjord glass. Men vi på Törsleff’s har förstått att man i många recept använder Kondenserad mjölk som en kolasås, man kokar burken i ca 2-3 timmar i en kastrull på spisen där man täcker burken med vatten för att få en ljuvligt krämig kolaliknande sås. Det slog oss, är det inte bättre att vi "kokar burken"!"
Säljs på ICA och City Gross.


 Kram



1 kommentar:

mumsfillibaba sa...

Fick också den lådan. Åt hela påsen med de gröna oliverna i går. Själv! Goda! Många fina produkterna!