Sök recept här!

onsdag 7 maj 2014

Trädgårdstankar och trädgårdsdrömmar


Just nu håller jag på och funderar mycket på hur jag vill ha vår blivande trädgård. Jag har många idéer och önskemål och vad det blir tillslut kan bara tiden utvisa. Även om inte allt kommer att hända på en gång så tror jag på att ha ett helhetstänk från början, så att man får en genomtänkt trädgård.



Då jag är uppvuxen på landet så vill jag gärna ha någon form av insynsskydd. Det behöver inte vara överallt, men vissa delar hade varit skönt att skärma av lite för att kunna känna sig privat på sin egna trädgård.



Min dröm är att ha någon form av växthus för att kunna odla utan att vara beroende av väder och vind. Det hade även varit mysigt med en liten damm, men där tror jag Patrik sätter stopp...



Den viktigaste egenskapen för vår blivande trädgård är att den ska vara lättskött. Så vi kommer med all säkerhet att prioritera att odla i krukor och dylikt.

Det finns verkligen hur mycket inspiration som helst att hämta på nätet, så vad det blir i slutändan återstår att se. En stor och rymlig altan är redan bestämt, gärna i etage.

Om ni vet om någon härlig trädgårdsblogg eller liknande, så tipsa gärna!

Kram


Inga kommentarer: