Sök recept här!

söndag 18 mars 2012

Kycklingform med taco garlicsalsa


I fredags lagade vi den här goda kycklingrätten. Perfekt fredagsmat då vi använde färdiggrillad kyckling. Det gör ju rätten både enkel och snabblagad!

Ingredienser:
1 grillad kyckling
1 purjolök
1 burk taco garlicsalsa
1 pressad vitlöksklyfta
2 dl vispgrädde
1 dl creme fraiche
riven ost
salt och peppar
saltade cashew nötter

Gör så här:
Rensa kycklingen och skär den i mindre bitar. Lägg kycklingen i en smord form. Skiva purjolöken och stek den mjuk i smör. Lägg sedan den stekta purjolöken över kycklingen. Blanda grädde, creme fraiche, salsa, vitlöksklyfta i en bunke. Smaka av med salt och peppar.
Häll blandningen över purjolöken och kycklingen avsluta med att strö över riven ost och cashew nötter.
Grädda mitt i ugnen i 200 grader tills gratängen har fått fin färg.

Servara tillsammans med en god sallad och färsk pasta!












Igår var det dags för min andra macaronskurs. Vi fick tyvärr en lite tråkig start då vi inte kom in i Medborgarskolans lokaler. Jag räddade dock upp situationen genom att hålla kursen på min arbetsplats istället. Resultatet blev jättelyckat och mer om kursen i veckan..

Kram

1 kommentar:

azalean sa...

Den kycklingen låter god, skall prova den snart.
Igår gjorde jag Lax i Romsås, namnam.....den var god!
/Anita